Začal platit zákaz dobíjení elektromobilů na plnou kapacitu. Dobijete si jen trochu a už musíte pryč

I když se elektrická vozidla propagují intenzivně, experty již dlouho upozorňují na mnoho potenciálních problémů spojených s masivním rozšířením elektrických vozů. Hlavním problémem je nedostatečná infrastruktura.

To je vážné omezení

V některých německých městech byla dokonce omezena možnost dobíjení elektromobilů kvůli přetížení sítě, a to přesto, že jich jezdí stále málo. Co teprve, až jich bude více.

Představa dobíjení těchto vozidel na sídlištích, kde je už teď problém s parkovacími místy, budí smíšené pocity. Kabely z oken vedoucí k automobilům před bytovými domy jsou zatím spíše raritou, ale brzy to může být běžné. Co to udělá se sítí? A jak se to bude řešit?

Podporovatelé elektrických vozidel tvrdí, že se bude využívat hlavně profesionální dobíjecí stanice, stejně jako je tomu u čerpacích stanic. Realita však ukazuje, že ani to není tak jednoduché.

V USA jsou s elektromobilitou dávno napřed a mají masivní síť dobíjecích stanic. I přesto není dostatečná, přestože se elektromobilů na silnicích vůbec není mnoho.

Proto byl zaveden program Congestion Reduction Pilot, který reguluje možnosti dobíjení. V současné době je možné nabít vůz pouze na 85 % kapacity baterie. Zbývajících 15 % je nabíjených pomaleji. Provozovatelé stanic nechtějí, aby lidé blokovali místa dobíjení zbytečně.

Přijdete o pohodlí

Tento program je aktuálně spuštěn především v Kalifornii. Jakmile dosáhnete 85 % kapacity baterie, nabíječka přestane dobíjet a budete vyzvání k opuštění místa do 10 minut. Pokud se tak nestane, budou vám účtovány poplatky za blokování místa.

To je opravdu nepohodlné. Myslím si, že se to brzy dostane i k nám, možná v horší podobě kvůli nedostatečné infrastruktuře. To je další důvod, proč si pohlídat možnost koupě vozu se spalovacím motorem,” říká František Boura, automobilový expert.

Zastánci elektromobilů často tvrdí, že si mohou udělat delší zastávku na dobíjení. Avšak v takovém případě by měli mít možnost plně nabít baterii pro optimální dojezd. S aktuálním stavem dojezdu elektroaut na dálnici kolem 300 kilometrů to však není možné.

Foto: Shutterstock, zdroje: Electrek, Ford Authority

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

error: