Digitální komunikace představuje pro velké korporace významný nástroj, avšak při nedbalosti může být i nebezpečným mečem. UniCredit Bank nedávno zažila situaci, která to jasně dokazuje.
Zkreslená komunikace
“Zaplaťte debetní kartou k Vašemu účtu a my Vám vrátíme až 50 korun – třeba na kávu. Odměna se počítá z první platby v období od dneška do 15. dne příštího měsíce. Částka do 50 korun bude vyplacena na běžný účet nejpozději do konce následujícího měsíce,” informovala banka své klienty prostřednictvím odkazu na program U-šetřete, který nabízí různé slevy u partnerů.
Veselí klientů však netrvalo dlouho, protože den poté banka oznámila, že původní zpráva byla chybná a nabízených 50 korun nedostanou. Tento omyl postihl několik tisíc klientů.
S UniCredit zde evidentně došlo k selhání v komunikaci. Pravděpodobně došlo k odeslání zprávy omylem, což ukazuje na nedostatek profesionalismu marketingového oddělení. Nesprávná komunikace může banku poškodit mnohem víc, než je tomu v tomto konkrétním případě.

Nebyla by to zásadní ztráta
Stojí za úvahu, proč banka nedodržela slib, ačkoli ho odeslala omylem. Nešlo o obrovské částky a pravděpodobně byla tato akce naplánována i do budoucna. V takovém případě by měla banka rychle reagovat a přizpůsobit se situaci.
I kdyby měla banka vyplatit 50 korun stovce tisíc klientů, stále by šlo “jen” o 5 milionů korun. Pro banku s vysokými obraty je to zcela nepodstatná částka, kterou lze zahrnout do plánovaných marketingových nákladů.
Foto: Shutterstock

