Nové nařízení v Rakousku je hodně divoké. Dostanete pokutu 50 tisíc a seberou vám auto

Na silnicích se situace začíná komplikovat. Zatímco v České republice se stále diskutuje o možnosti zvýšení maximální povolené rychlosti na 150 km/h, v jiných zemích se vydávají opačným směrem. Bez ohledu na naše preference se pravděpodobně i v Česku nakonec přistoupí k úpravě, protože dlouhodobě není možné jít proti proudu v rámci Evropské unie.

Musíte jet pomaleji

Rakousko se skutečně zaměřilo na snižování rychlosti na dálnicích. Jelikož je Rakousko častou tranzitní destinací pro české řidiče, pravděpodobně jste se již setkali s novými pravidly. Možná jste dokonce obdrželi vysokou pokutu, což není příliš příjemné.

Většina rakouských dálnic prochází pohořím Alp, které Rakousko chce chránit. To není překvapující, vzhledem k tomu, že Alpy jsou bohatstvím země a přinášejí obrovské příjmy z turismu. Navíc se již projevují klimatické změny, jako je nedostatek sněhu, a je třeba jednat.

Na dálnicích v Rakousku byly proto vytvořeny tzv. IG-L zóny, kde je povolena rychlost ne 130 km/h, ale pouze 100 km/h. Hovoří se o dalším zpřísnění a možném snížení rychlosti v určitých situacích. Tyto zóny nejsou stabilní, někde jsou pevně stanoveny, jinde jsou flexibilní v závislosti na znečištění ovzduší. V takových případech se na dálnici rozsvítí varovná značka o snížení rychlosti. Důležité je uvědomit si, že navigace tento fakt nezaznamená, a nelze se na ni spoléhat.

Může to být drahé

V Rakousku je nutné dbát na dodržování rychlostních limitů. Zavedeny zde byly přísné sankce. Překročení povolené rychlosti v IG-L zóně může znamenat vysokou pokutu. Ta se může vyšplhat až na 2200 eur, což je přibližně 55 tisíc korun. Kromě toho hrozí, že vám policie na 24 hodin odeberou klíče od vozu.

Veškerá opatření jsou přijímána kvůli emisím do ovzduší. Pomaleji jedoucí vozidlo produkuje méně emisí než rychleji jedoucí. Elektromobily mají v této oblasti výhodu a mohou jet i v těchto zónách rychlostí 130 km/h. Nicméně i zde existují výjimky, například tam, kde se omezení týká i hluku, platí stejné limity i pro elektromobily.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

error: