Většinu řidičů v Česku čeká návrat do autoškoly. Se současným řidičákem nebudete smět spoustu aut řídit, a to včetně Škodovky

 

Začínají se objevovat spekulace, že Evropská unie experimentuje s tím, co lidé dokážou snést. Je pravda, že jsou schopni ustát poměrně dost. Nedávno měli možnost udělat zásadní změnu, ale nevyužili ji a vedení EU pokračuje stejným směrem. Navíc ještě posíleno, přičemž absurdní kroky vůči lidem se zdají být bez následků.

Novinky, které nejsou příjemné

V následujících letech se musíme připravit na ještě větší zásahy do našich životů. Jak se již dříve ukázalo, mnoho změn se týká automobilů. Většina lidí je používá, a proto mají tyto změny významné dopady. Nově se dokonce chystají úpravy v oblasti získání řidičského oprávnění.

Dříve platilo, že ti, kteří složili standardní řidičské zkoušky, obdrželi řidičský průkaz skupiny B pro vozidla do hmotnosti 3,5 tuny. Avšak úředníkům se to zdá být příliš velké. Na silnicích se totiž objevují vozidla s hmotností, která připomíná spíše náklaďáky. Otázkou je, zda by měli lidé s běžným řidičským průkazem řídit taková vozidla.

Proto se připravuje nový systém řidičských průkazů s rozdělením do dvou kategorií. Standardní skupina B se bude nově vztahovat pouze na vozidla do hmotnosti 1,8 tuny. Ti, kteří chtějí řídit těžší vozidla, budou muset absolvovat nové zkoušky v autoškole a získat průkaz skupiny B+, který umožní řídit vozidla do hmotnosti 3,5 tuny.

Na teoretické úrovni to vypadá jako dobrý nápad, ale v praxi to znamená, že většina řidičů v České republice se dříve či později bude muset vrátit do autoškoly. Nová pravidla nejsou v souladu s rozvojem elektromobility, protože elektromobily jsou obvykle těžší než vozidla s klasickým spalovacím motorem.

Překročení rozpočtu

Jako příklad může sloužit automobil BMW 5, který je k dispozici s oběma pohony. S klasickým spalovacím motorem se vejde do limitu běžného řidičského průkazu, ale s elektromotorem byste museli absolvovat autoškolu znovu. Dalším příkladem je oblíbený český elektromobil Škoda Enyaq, jehož hmotnost činí 2255 kilogramů.

To už není normální. Nakonec jsem pod tíhou tlaku koupil nový elektromobil. Řídím ho kvůli úspoře, ale s tím přicházejí omezení. Musím trávit hodiny na nabíječce, což je nepohodlné. A teď mi říkají, že kvůli novému autu musím znovu do autoškoly. To už je moc,” říká pan Michal z Prahy.

Jak se ukazuje, jedná se o další nevýhodu pro elektromobily. Ty mají již několik omezení, jako například zvýšené náklady na elektřinu. Tarify se změnily a majitelé elektromobilů nyní platí více.

Foto: Shutterstock

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

error: